4 października był Światowym Dniem Tabliczki Mnożenia. W tym dniu królowała tabliczka mnożenie również w naszej Szkole. Było to widoczne w każdej klasie i na szkolnym korytarzu, który został udekorowany już parę dni wcześniej wesołymi i kolorowymi wierszykami nt. tabliczki mnożenia, rebusami, kartami pracy, łamigłówkami, hasłami dnia oraz plakatami promującymi akcję i stanowiskami do nauki tabliczki mnożenia. Celem akcji było propagowanie zabawowej formy nauczania – uczenia się matematyki, która miała zachęcić do przypomnienia sobie tabliczki mnożenia w przyjemny, niecodzienny sposób. Akcja była okazją dla uczniów do nadrobienia „tabliczkowych” zaległości, a dorośli mogli dać przykład dzieciom – pokazując swoją świetną znajomość trudnych przypadków mnożenia. Komisja Egzaminacyjna, w skład której weszli uczniowie VIII i VII klasy, przeprowadziła wśród całej szkolnej społeczności egzamin ze znajomości tabliczki mnożenia. Wybór formy i stopnia trudności zadań był dowolny, co nie znaczyło, że było łatwo. Patrole Egzaminacyjne sprawdzały również w czasie przerw znajomość tabliczki mnożenia. Uczniowie naszej Szkoły wykazali bardzo duże zainteresowanie akcją oraz ogromne zaangażowanie w jej przygotowanie i przeprowadzenie. Ci, którzy pozytywnie zdali egzamin ze znajomości „tabliczkowej wiedzy”, uzyskali tytuł „Eksperta Tabliczki Mnożenia” .
W głównym konkursie wyłoniono „Supermistrza Tabliczki Mnożenia” , którym została Jessica Dominik z klasy VII. Tytuł I vice-Mistrza przypadł Kamili Dziurdzi z klasy V, a II vice-Mistrza Justynie Kocębie z klasy VIII.
GRATULUJEMY !!!
Szkoła otrzymała od głównego organizatora okolicznościowy certyfikat, a uczniów rozpierała duma, że akcja przebiegła zgodnie z założeniami. Nad prawidłowym przebiegiem akcji czuwały nauczycielki matematyki, dla których jasne i oczywiste jest stwierdzenie, że: – matematyką trzeba się bawić, jej tajniki poznawać w sposób inny niż standardowe nauczanie, wówczas uczniowie będą pracować nad rozbudzaniem własnej kreatywności i poszukiwaniem odpowiednich rozwiązań matematycznych problemów.
Dziękujemy za przeprowadzenie całej akcji
p. K. Straczyńskiej, a wszystkim uczniom
GRATULUJEMY !!! wiedzy matematycznej.