Nasze zajęcia finansowane z fundacji mBanku zakończyły się w grudniu. Odbywały się one co tydzień od września do grudnia. Uczniowie zaznajomili się na nich z bryłami przestrzennymi. Poznali nazwy graniastosłupów. Wiedzą już jak wyglądają ich siatki i co trzeba zrobić, żeby samodzielnie stworzyć figurę przestrzenną. Mamy za sobą wycinanie siatki z kartonu i sklejanie swoich brył. Wszyscy świetnie się bawili a bryły wzbogaciły pracownię matematyczną. W październiku nasz projekt nabrał tempa i kolorów. Składaliśmy siatki magnetyczne różnych figur przestrzennych. Na ich podstawie liczyliśmy pola powierzchni brył. Przypomnieliśmy wszystkie poznane wzory na pola figur płaskich i korzystaliśmy z nich. W ramach zasłużonego relaksu składaliśmy przestrzenne puzzle znanych budowli architektonicznych. Była to świetna zabawa edukacyjna. Przy tej okazji poznaliśmy pojęcie złotego podziału i złotej proporcji, wspomnieliśmy o Pitagorasie i jego twierdzeniu. Bardzo nam się podobały te zajęcia . Później zajęliśmy się objętościami brył. Poznaliśmy jednostki objętości i umiemy je zamieniać. Bawiliśmy się w przelewanie płynu do różnych naczyń. Wiemy już jak obliczyć ile litrów wody zmieści sie w naczyniu o znanym kształcie. Dowiedzieliśmy się również, że oprócz graniastosłupów i ostrosłupów istnieją bryły obrotowe utworzone przez obrót figury. Testowaliśmy to na naszej czarodziejskiej maszynie do tworzenia brył obrotowych.
- PRZEDSZKOLE
- SZKOŁA
- DLA UCZNIÓW
- DLA RODZICÓW
- DLA NAUCZYCIELI
- PROJEKTY PRZYRODNICZE
- PROJEKTY
- LITERACKI BLOG SZKOLY
- DEKLARACJA DOSTĘPNOŚCI
- RODO
- CYBERBEZPIECZEŃSTWO
- REKRUTACJA 2024/2025
- GRANT NR 3
- Projekt mPotęga
- STADARDY OCHRONY MAŁOLETNICH
- NASZE DZIAŁANIA